فرمولاسیون کرم ضد آفتاب

دسته‌بندی نشده 16 ژوئن 2021
فرمولاسیون کرم ضدآفتاب

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب یک محصول بی نظیر و انحصاری توسط فرمولاسیون برتر میباشد که میتوانید با خرید این فرمولاسیون در بازار این محصول به راحتی رقابت کنید و اما درمورد کرم ضد آفتاب همانطور که میدانید نور خورشید با وجود فواید بسیار ، از مضرات بی شماری نیز برخوردار است . آفتاب مملو از اشعه هایی است که می توانند موجب ایجاد لکه ، چین و چروک و پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست گردند . متاسفانه بخش زیادی از مردم به خصوص ساکنان روستاها از اثرات مخرب خورشید و کاربرد چشمگیر فرمولاسیون کرم ضد آفتاب ناگاه اند . خوشبختانه ما قصد داریم برای رفع ابهامات و صرفاً جهت کمک به شما در این زمینه اطلاع رسانی کنیم .

در ادامه می پردازیم به :

  1. فرمولاسیون کرم ضد آفتاب
  2. کرم ضد آفتاب دقیقا چه کاربردی دارد ؟
  3. استفاده از کرم ضد افتاب تا چه میزان تاثیر گذار است ؟
  4. چه کسانی باید از کرم ضد افتاب استفاده کنند؟
  5. کرم های ضد افتاب به چند دسته تقسیم می شوند ؟
  6. spfچیست؟
  7. یک کرم خوب چه ویژگی هایی دارد ؟
  8. نحوه صحیح استفاده از کرم ضد افتاب
  9. تاثیرات شرایط جوی ابری بر روی پوست
  10. راهکار هایی برای محافظت بیشتر از خود در مقابله با افتاب
کرم ضد افتاب دقیقا چه کاربردی دارد؟

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب

به طور کلی فرمول هایی که برای کرم ضد آفتاب استفاده میشود به دو دسته تقسیم میشوند که شامل

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب انحصاری

این فرمول بنا به درخواست شما ساخته میشود و مشابه آن در بازار وجود ندارد این فرمولاسیون ها عموما دارای مبلغ بسیار بالایی هستند

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب استاندارد

این فرمولاسیون ها همان فرمولاسیون های اختصاصی هستند که حالا در اختیار عموم قرار گرفته اند هزینه این فرمول ها بسیار پایین است برای خرید فرمولاسیون استاندارد بر روی محصول زیر کلیلک کنید

کرم ضد افتاب دقیقا چه کاربردی دارد؟

 همانطور که گفتیم تعدادی از اشعه های خورشید مثل ماورای بنفش ، اشعه مرئی یا امثال این تشعشعات می توانند باعث آفتاب سوختگی ، قرمزی پوست ، سرطان و سایر آسیب‌های این چنینی شوند . طبق انتظار یک کرم ضد آفتاب خوب نه تنها باید از این اثرات زیان بار جلوگیری کند ، بلکه می تواند باعث بهبود کیفیت پوست و مانع افتادگی آن شود .

 استفاده از کرم تا چه میزان تاثیر گذار است؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که نور خورشید می‌تواند چقدر برای سلامت پوست شما مضر باشد . حال تصمیم داریم در این بخش نتیجه و اثرات فرمولاسیون کرم ضد آفتاب بر روی پوست را بررسی کنیم .

 تصور کنید که شخصی بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از خانه بیرون رفته و با توجه به قرار داشتن در معرض تشعشعات مضر نور خورشید ، برای مثال بعد از ۱۲ دقیقه دچار آفتاب سوختگی و قرمزی پوست شده است . اگر این شخص از کرم ضد آفتاب استفاده کند پس از گذشت 360 دقیقه با چنین مشکلی مواجه خواهد شد .  یعنی با یک حساب سر انگشتی می توان گفت استفاده از کرم ضد آفتاب ، احتمال بروز آسیب های پوستی ناشی از آفتاب را ۳۰ برابر کاهش می دهد . از نکات مثبت دیگر این کرم ها می توان به از بین بردن نسبی لکه های پوستی و جلوگیری از خراب شدن الیاف پروتئین پوست اشاره کرد که از افتادگی پوست پیشگیری می کند .

 چه کسانی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

 چه کسانی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

متاسفانه در این زمینه تصوراتی رواج یافته که مثلاً فقط در زیر نور آفتاب باید از این کرم ها استفاده کرد ، یا اینکه کرم ضد آفتاب تنها برای استفاده خانم هاست ، یا افراد دارای پوست تیره نیازی به آن ندارند اما باید به شما بگوییم که واقعیت چیز دیگری است . دقت داشته باشید این که چه مقدار پوست از خودش محافظت میکند بستگی به میزان ماده ملانین موجود در پوست او دارد و این موضوع بدون شک وراثتی می باشد . معمولاً افرادی که پوست روشنی دارند ، از مقدار ملانین کمتری نسبت به افراد دارای پوست تیره برخوردار اند . ولی تیره ترین رنگ پوست نیز نمی‌تواند در مقابل آثار مخرب نور خورشید ایستادگی کند . متخصصان و پزشکان استفاده از کرم ضد آفتاب را برای افراد در چهار فصل توصیه می کنند .

کرمهای ضد آفتاب به چند دسته تقسیم می شوند؟

 کرم های ضد آفتاب با توجه به میزان منعکس کردن یا جذب تشعشعات فرابنفش در سه دسته فیزیکی ، شیمیایی و ترکیبی جای می گیرند .

فیزیکی

معمولاً این دسته از کرم ها با توجه به دارا بودن دی اکسید تیتانیوم ، اکسید روی و تعدادی ماده دیگر تشعشعات را انعکاس داده و با دفع آن از رسیدن اشعه به پوست ممانعت می کنند . فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب فیزیکی به آنها قدرت زیادی داده که همین امر سبب شده افراد زیادی قادر  به استفاده از آن نباشند . استفاده از کرم های این دسته به کودکان ، زنان باردار و در کل افرادی که بیشترین میزان اشعه را دریافت کنند توصیه می شود .

شیمیایی

همانطور که از اسمشان پیداست حاوی مواد شیمیایی اند . ضد آفتاب های شیمیایی متشکل از موادی چون بنزوفون ، سینامات ، ترکیبات پارا آمینو و بنزوئیک اسید میباشند که به همین علت از رسیدن اشعه های مضر خورشید به لایه‌های عمیق پوست جلوگیری می کنند . کرم های شیمیایی بی رنگ بوده و تقریباً برای تمام مصرف کنندگان کرم های ضد آفتاب قابل استفاده اند .

ترکیبی

 کرم های ضد آفتاب ترکیبی از ادغام برخی مواد کرم های فیزیکی و شیمیایی به وجود می آیند و مطابق انتظار از قدرت و البته طرفداران بیشتری به نسبت دو دسته دیگر برخوردار اند .

spf چیست؟

spf چیست؟

معمولاً برای خرید یک کرم ضد آفتاب توصیه می شود علاوه بر سایر ویژگی ها حتما میزان spf آن توجه کنید . spf متشکل از سه حرف مخفف است که به عنوان عامل محافظت کننده در برابر آفتاب شناخته می شود .  هر میزان از آن که به یک کرم نسبت داده شود ، نشان دهنده قدرت مقابله آن با نور خورشید است . هرچه این عدد بیشتر باشد ، محصول قوی تر و توانایی محافظت آن از پوست بالاتر خواهد بود .

 در طول چند دهه اخیر راهکارهای متعددی برای اندازه گیری میزان spf ارائه شده ولی در نهایت دانشمندان به نتیجه ای یکسان رسیده اند که اگر کرمی دارای spf با عدد سی باشد ، استفاده از این کرم 30 بار محافظت بیشتری از پوست به نسبت استفاده نکردن از آن می نماید . معمولا در اعداد بالای ۲۵ تفاوت در میزان جذب تشعشعات و قدرت محافظت از پوست کمرنگ تر می‌شود .

یک کرم چه ویژگی هایی دارد ؟

  • برخورداری از میزان spf بالا و متناسب با پوست
  • دارا بودن طیفی با وسعت بالا برای جذب قسمت های مختلف اشعه فرابنفش
  • پایین بودن میزان حساسیت زایی
  • مقاوم بودن در مقابل تعریق ، یا شستشو با اب 
نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

  برای استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب بهتر است در هر سانتی متر از پوست 1/5  میلی گرم از آن مالیده شود تا تاثیر مناسبی بگذارد . مخصصان توصیه می‌کنند که حدوداً هر سه ساعت کرم تمدید شود . ضمنا توجه داشته باشید که هنگام استفاده از کرم پوستتان خشک باشد و نباید کرم با چشم ها تماس داشته باشد .

تاثیرات شرایط جوی ابری بر روی پوست 

در روزهای ابری ، گرد و غبار و ابرها جلوی اشعه های خورشید را می گیرند . بهتر است که در چنین روزهایی از پوست خود مراقبت کنید چرا که آب و ماسه ها نور خورشید را منعکس می کنند . 

راهکارهایی برای محافظت بیشتر از خود در مقابله با آفتاب

 از ضد آفتاب های با spf 20 یا در حد متوسط استفاده کنید .

دقت کنید که عینک های آفتابی شما استاندارد باشند چون استفاده کردن از عینک های دودی غیر استاندارد به مراتب نتایج مخرب تری نسبت به استفاده نکردن از آنها دارد . عینک های غیر استاندارد باعث می شوند شدت نور کم شده ، مردمک چشم گشاد شود و در نتیجه موجب ورود اشعه بیشتری به چشم گردد .

 بهتر است در هنگام استفاده از کرم های ضد آفتاب ، از کلاه های لبه دار نیز استفاده نمایید .

فرمولاسیون کرم ضدآفتاب

فرمول کرم ضدآفتاب :

در حال حاضر فرمول کرم ضد آفتابی که فرمولاسیون برتر در اختیار شما  قرار میدهد دارای مزایای بسیار زیادی است این فرمول در کنار اینکه یکی از فرمول های با کیفیت در ایران است دارای قیمت بسیار مناسبی نیز میباشد  و برای تولید نیز بسیار مناسب است و مراحل ساخت آن نیز بسیار آسان است

فروشنده شوید

فروشنده شوید

میتونید با قرار دادن فرمولاسیون هاتون در فرمولاسیوون برتر به درآمد مطلوبی برسید و به راحتی در خانه درامد کسب کنید