کمپین تبلیغاتی کارآفرینی

دسته‌بندی نشده 16 اکتبر 2023
کمپین تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی، فرصتی مناسب برای افزایش فروش و جذب مخاطب و مشتری جدید هستند. با طراحی یک کمپین تبلیغاتی کارآفرینی منسجم و اصولی می توانید سود قابل توجهی نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید دریافت کنید. تیم فرمولاسیون برتر در این مقاله قصد دارد به پرسش “چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم” پاسخ دهد. با من تا انتهای این محتوا همراه باشید.

مقاله مشاغل پرآمد را هم بخوانید

چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم؟

کمپین تبلیغاتی

برگزاری کمپین تبلیغاتی کارآفرینی با هدف افزایش آگاهی از برند یا فروش محصول و ارائه خدمات انجام می شوند. این فرآیند تبلیغاتی می تواند در قالب های مختلفی همچون تبلیغات محیطی، شبکه های اجتماعی پخش بروشور، تبلیغات تلویزیونی و… اجرا شود. با توجه به عواملی همچون ماهیت و هدف کسب و کار، بودجه تخصیص داده شده برای کمپین و بازار و مخاطب هدف می توان بهترین شیوه اجرایی را برای کمپین انتخاب کرد.

اگر می خواهید بدانید چگونه برای کسب و کار تازه خلق شده خود کمپین تبلیغاتی بنویسید، باید بگویم مراحل اصلی نوشتن کمپین تبلیغاتی اینگونه هستند:

مرحله اول: شناخت هدف نهایی

اولین قدم برای شروع هر کاری، داشتن آگاهی در مورد هدف نهایی انجام آن کار است. پیش از اندیشیدن به پاسخ چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم، از خود بپرسید که قصد و هدف شما از راه اندازی کمپین چیست؟ می خواهید کمپین تبلیغاتی کدام خواسته یا نیاز شما را برآورده کند؟ جواب شما می تواند در یکی از این چند دسته قرار بگیرد:

  1. معرفی خدمات یا محصولات جدید
  2. آگاهی بخشی در مورد برند
  3. افزایش فروش
  4. بالا بردن فعالیت کاربران
  5. معرفی رویدادهای پیش رو

حالا که هدف کلی برند خود برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی کارآفرینی را شناسایی کردید، نوبت به تبدیل اهداف کلی به هدف هوشمند است. هوشمند، به انگلیسی SMART است، و می توانیم این کلمه را اینگونه رمز گشایی کنیم:

  • مشخص (Specific)
  • قابل سنجش (Measurable)
  • در دسترس (Attainable)
  • مطابق با فعالیت‌ ها (Relevant)
  • بهنگام و زمانمند  (Timely)

در این مرحله ، هدف خود را به هدف هوشمند تبدیل کنید. بعنوان مثال اگر هدف شما از برگزاری کمپین، معرفی محصول است می توان اینگونه آن را تبدیل به هدف هوشمند کرد:

مشخص است: محتوای انتشار یافته و قالب آن از پیش مشخص شده است.

قابل سنجش: جامعه هدف را می توان تعداد کاربران شرکت کننده در کمپین در نظر گرفت.

در دسترس: انجام تبلیغات با هشتگ مشخص و انتشار در رسانه های فراگیر.

مطابق با فعالیت ها: معرفی محصول جدید مرتبط با تولیدات قبلی.

زمانمند و بهنگام: اجرای کمپین بدون تأخیر یا تعجیل در زمان مشخص و بازه خاص زمانی.

دومین مرحله، مورد سنجش قرار دادن کمپین

مرحله بعدی شناسایی راه های آنالیز و سنجش روند کمپین است. با توجه به شیوه ای که برای اجرای کمپین تبلیغاتی کارآفرینی انتخاب کرده اید، شیوه بررسی نتایج نیز متفاوت است. مثلا برگزاری کمپین ایمیلی با کمپین اینستاگرامی در بازخورد و شیوه سنجش آن متفاوت است. معیارهای سنجش با توجه به اهدافی که دسته بندی و بررسی کردیم به این شرح هستند:

 معرفی محصول یا خدمت جدید: پیش فروشی و بیش فروشی. بیش فروشی به معنای ارائه تک نسخه از محصولی خاص و منحصر به فرد است.

آگاهی بخشی در مورد برند: استفاده از برچسب و هشتگ مناسب برای معرفی برند در رسانه های مختلف.

افزایش فروش: سنجش میزان فروش

تقویت فعالیت کاربران: انتشار محتوا در وبلاگ، شبکه های اجتماعی، تعاملات ایمیلی و به چالش کشیدن کاربر برای ایجاد اینتراکشن.

معرفی رویدادهای پیش رو: فروش بلیط، یادآوری در شبکه‌ های اجتماعی به وسیله انتشار محتوای ویژه.

حالا که دسته مناسب فعالیت خود را انتخاب کرده اید، در هر رسانه ای شیوه ای برای سنجش عملکرد کمپین خواهید داشت. فعالیت های اینستاگرامی را می توان به وسیله کامنت، لایک و به اشتراک گذاری پست ها سنجید و کمپین ایمیلی به وسیله نرخ باز شدن ایمیل و تعداد کلیک ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وقتی در حال مشخص کردن شیوه سنجش کمپین خود هستید، تنها اهداف نهایی را مد نظر قرار ندهید. هدف نهایی شما شاید با یک یار برگزاری کمپین محقق نشود و به نتیجه ای که در نظر دارید دست پیدا نکنید اما این مسئله نباید شما را مأیوس کند. شما با سنجش عملکرد کمپین خود می توانید نقاط قوت و ضعف اجرای کمپین را شناسایی کنید و در نوشتن کمپین تبلیغاتی کارآفرینی بعدی برای بهبود فعالیت خود از آن استفاده کنید.

سومین مرحله، شناخت جامعه هدف

مخاطب هدف یا تارگت مارکت می تواند چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب را مشخص کند و تعیین کننده شکست یا موفقیت فعالیت تبلیغاتی باشد. شناخت مخاطب هدف، می تواند شما را در انتخاب قالب مناسب برای تولید و انتشار محتوای کمپین یاری کند. اگر بدون آگاهی از این بخش مهم به تولید محتوا بپردازید، امکان عدم پذیرش از طرف مخاطبان بالا می رود. در واقع می توان گفت تمام تصمیمات شما در گرو خواست و نظر مخاطبان است.

مخاطبان کمپین تبلیغاتی به طور کلی به سه دسته تقسیم می ‌شوند:

  • کسانی که برند شما را می شناسند.
  • افرادی که در حال فکر کردن به انتخاب برند هستند.
  • آنهایی که در مرحله تصمیم گیری برای انتخاب برند هستند.

با توجه به این سه دسته و نوشتن کمپین تبلیغاتی کارآفرینی مناسب، می توانید دسته اول را به مشتری های وفادار تبدیل کنید. بعلاوه می توانید برند خود را به انتخاب دو دسته بعدی تبدیل کنید و به جذب مخاطب جدید دست یابید. مخاطب جدید و وفادار یعنی بالا رفتن مقبولیت و محبوبیت برند و افزایش فروش مسب و کار شما. پس با شناسایی علایق و نیازهای مخاطب، همان چیزی را که می خواهد در اختیار او بگذارید.

جمع بندی

جواب این سوال که چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم، بسیار ساده به نظر می رسد اما با پیچیدگی های خاصی همراه است. اطلاع شما از اهداف برند، شیوه سنجش و نیاز مخاطب هدف می تواند شما را در این مسیر یاری کند. به یاد داشته باشید که استفاده از این فرصت تبلیغاتی می تواند گامی مهم و اساسی برای دست یابی شما به فروش بیشتر و کسب درآمد و سود باشد.

کلمه کلیدی: کمپین تبلیغاتی کارآفرینی

مترادف: چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم

توضیحات متا: اجرای کمپین تبلیغاتی کارآفرینی فرصتی مناسب برای بالا بردن سود و فروش محصولات کسب و کار شما به شمار می رود.

عنوان: شیوه برگزاری کمپین تبلیغاتی کارآفرینی

فروشنده شوید

فروشنده شوید

میتونید با قرار دادن فرمولاسیون هاتون در فرمولاسیوون برتر به درآمد مطلوبی برسید و به راحتی در خانه درامد کسب کنید