نکات مهم برندینگ

دسته‌بندی نشده 30 اکتبر 2023
نکات مهم برندینگ

بعد از راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرینی، برندینگ یکی از روش های مطمئن برای شناخته شدن به شمار می رود. وقتی این کلمه را می شنویم به ذهن بیشتر افراد، مطالبی در مورد لوگو ها و ترکیب رنگی و ویژگی های بصری خطور می کند، در صورتی که برندینگ بسیار فراتر این موارد است. ما در گروه فرمولاسیون برتر قصد داریم در این مقاله نکات مهم برندینگ را  با شما به اشتراک بگذاریم. تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

توسعه برندینگ

نکات کلیدی برندینگ (branding)

برندینگ، از اجزا و قسمت های مختلفی ایجاد شده است و به کسب اعتبار و افزایش محبوبیت یک برند می انجامد. کارآفرینان و صاحبان کسب و کار می توانند با توجه به این مراحل و نکات مهم برندینگ کارآفرینی که در ادامه به آنها می پردازیم، این فرآیند را به خوبی اجرا کنند.

هویت

با انتخاب یک نام گیرا و جذاب و ویژگی های بصری فوق العاده، شما به راحتی خود را به مشتریان معرفی کرده و تقریبا نصف راه را رفته اید. نام شرکت شما، لوگو و شعار تبلیغاتی شما، می تواند بینشی صحیح و جالب در ذهن مشتریان به وجود آورد و این اولین فرصت و بهترین فرصت است تا شما و خدمت شما توسط بازدیدکنندگان به خوبی دیده شوید. در غیر این صورت شما باید وقت و هزینه ی زیادی را صرف معرفی و توضیحات ابتدائی در مورد خود کنید. پس از این فرصت خوب برای ایجاد یک رابطه ی خوب استفاده نموده و از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

قابل فهم بودن کسب و کار

 در دومین مورد از نکات مهم برندینگ، اجازه دهید تا مشتریان به راحتی متوجه شوند که شما قرار است چه خدمتی برای آن ها انجام دهید. استفاده از واژگان سخت و که دارای ابهام در معنا هستند اصلا مناسب نمی باشد. همچنین برند خود را طوری انتخاب کنید که به تبلیغ برند شما و عمومی کردن نام تجاری شما کمک کند. این یعنی برند به سادگی شناخته و بتواند معروف شود.

انتقال داستان برند

اگر پشت صحنه کسب و کار اصلی شما، یک پیام اصلی و مهم وجود داشته باشد، مشتریان به سرعت و به آسانی چارچوب کاری شما را درک خواهند کرد. پیام برند خود را می توانید در قالب داستان پیدایش آن به مخاطب منتقل کنید. این کار از نکات مهم برندینگ است و می تواند جذابیت برند شما نزد مخاطب را دو چندان کند. افراد با داستان ها ارتباط خوبی برقرار می کنند پس آنها را مسیری که برای رسیدن به نقطه فعلی طی کرده اید، همراه سازید.

توجه به ذهن مخاطب

این اشتباه است که شما بدون در نظر گرفتن مشتریان خود به طراحی لوگو و شعار تبلیغاتی بپردازید. در واقع صاحبان کسب و کاری که در طراحی برند خود مشتریان را در نظر نمی گیرند بسیار دچار اشتباه هستندو این باعث عدم موفقیت آن ها خواهد شد. از جانب افراد موفق، توصیه اکید بر این مسئله شده است که ابتدا مشتریان خود را تعریف کنید، آن ها را بشناسید که از چه دسته و گروهی خواهند بود، سپس بر اساس اندیشه و ذهنیت ان ها برند خود را طراحی کنید.

بررسی اهداف

از خود بپرسید چرا این کسب و کار را تأسیس کرده اید. پاسخ این سوال ممکن است در مرحله ی اول این باشد که، خوب قطعا برای کسب درآمد کار می کنیم. اما تنها با این هدف شما قادر نخواهید بود که مشتریان را به خود جذب کنید. شما می بایست از خودتان بپرسید که آنچه من را از دیگران متمایز می سازد چیست که باعث می شود مشتریمن را انتخاب کند؟ این مسئله بسیار مهم و البته تاثیر گذار است.

خلاقیت

برترین نام های تجاری، ترکیبی از خلاقیت و دسترسی پذیری هستند. زمانی که در فکر ایجاد یک نام مناسب ، و یک لوگوی زیبا برای نام تجاری خود هستید همان قدر که به جنبه های بصری برند خود فکر می کنید، به همان میزان به مشتریان خود و آنچه در ذهن آن ها  می گذر هم توجه داشته باشید. آن ها باید بتوانند برند شما و در واقع کسب و کار شما را درک کنند و شما هم می بایست در طراحی برند خود انتظارات آن ها را برآورده کنید. خلاقیت از نکات مهم برندینگ موفق به شمار می رود.

توجه به کارآیی بلند مدت

به این فکر کنید که چگونه می توانید برند خود را در طول زمان نگه دارید. برندینگ شما محصور به همین زمان نیست و در طولانی مدت باید کارا و مفید باشد. پویایی از دیگر نکات مهم برندینگ است.

توسعه پذیری

ارزش های شما، تصورات اولیه را در ذهن مشتری در مورد شما ایجاد خواهد کرد. اما آنچه باعث افزایش فروش شما خواهد شد این است که مشتری در کسب و کار شما یک جامعیت و یکپارچگی را حس کند. بنابراین باید سعی کنید که در برندینگ، جامع و منحصر به فرد عمل کنید. اما آن چه در اینجا باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که برند شما حتما قابلیت توسعه دادن داشته باشد، و به عبارتی توسعه پذیر باشد تا بسته به نیازهای آینده، بتوانید در آن تغییراتی ایجاد کنید که سال ها پاسخ گوی نیازهای آتی شما نیز باشد.

جمع بندی

برندینگ یک نام تجاری می تواند به شیوه سنتی یا دیجیتال انجام شود. شما به عنوان مدیر و مؤسس یک نام تجاری، برای بهبود روند کسب و کار و همچنین رشد و توسعه آن باید به برندینگ کارآفرینی آن توجه کنید. برندها با اجرای این فرآیند و با توجه به نکات مهم برندینگ می توانند به محبوبیت و اعتبار نزد مخاطبین دست یابند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل سازند.

فروشنده شوید

فروشنده شوید

میتونید با قرار دادن فرمولاسیون هاتون در فرمولاسیوون برتر به درآمد مطلوبی برسید و به راحتی در خانه درامد کسب کنید